Ve Vrběnce uplatňujeme prvky zážitkové pedagogiky. Je dokázáno, že to, co si zažijeme na vlastní kůži, si pamatujeme lépe, než věci, které jen slyšíme nebo vidíme. Učení se prožitkem je tedy trvalejší než nabývání teoretických znalostí. Snažíme se o to, aby děti získávaly praktické dovednosti do života, uměly se postarat o své základní věci a aby se nebály se projevit.
Aby z dětí nebyly ovce, které slepě někoho následují. Učíme děti konstruktivně komunikovat s dospělými i mezi sebou. Chceme, aby děti uměly vyjádřit to, co cítí a naučily se také naslouchat druhým. Naším cílem je, aby se děti domluvily mezi sebou ke spokojenosti všech zúčastněných. Aby přijaly zodpovědnost za sebe samy a jeden za druhého. Učíme děti rozhodovat se v souladu se svým cítěním a s ohledem na ostatní.
Vrběnka proto zaujme rodiče, kteří si přejí, aby se jejich dítě rozvíjelo přirozeně, mohlo vnímat své vnitřní vedení a učilo se samostatnosti.